Twitter vám umožňuje byť v kontakte s klientmi a informovať ich o aktualitách, novinkách, zľavách, súťažiach a ďalších prvkoch, ktoré zvyšujú lojalitu zákazníka. Ide o malý blogovací systém, kde píšete krátke správy (do 140 znakov). Občas ho prezývajú SMS správy na internete.
Jednotlivé správy sa nazývajú tweety. Tie odoberajú vaši priatelia – v angličtine followers. Sú to ľudia, ktorý chcú byť informovaní o vašich správach. Odoberať správy môžete od kohokoľvek, ak vám to vyslovene nezakáže.
Podstatnou funkciou je tzv. retweet. Ten sa používa v prípade, kedy používateľa nejaký tweet zaujme – môže ho jedným kliknutím rozoslať všetkým svojim followerom. Dôležité je nezabúdať na využitie Twitteru ako nástroja komplexného monitoringu konkurencie. Ak budete sledovať ich Twitter účty, budete od konkurencie automaticky dostávať užitočné informácie.
Akokoľvek Twitter nie je žiadnou novinkou (vznikol v roku 2006), máloktorá spoločnosť si naplno uvedomuje jeho potenciál. Na Slovensku zatiaľ stále čaká na obnovenie väčšou masou používateľov, podobne ako je to v západných krajinách, kde je Twitter službou rovnocennou Facebooku, v nižšej vekovej skupine je dokonca často populárnejší.
- Twitter je najväčší mikroblogovací systém na svete.
- Na Twitteri je vytvorených 190 000 000 účtov, ktoré aktívne používa najmenej 21 000 000 unikátnych používateľov.
- Každý deň na Twitteru vznikne 460 000 nových účtov.
- Twitter bol založený v roku 2006 a raketovo vyrástol za veľmi krátku dobu.
- Cieľovú skupinu tvoria používatelia vo veku 15 - 29 rokov (81 %).
- Twitter sa pravidelne umiestňuje v prvej desiatke najnavštevovanejších stránok sveta. Naviac viac než polovica používateľov používa Twitter inak ako cez Twitter.com (desktopové aplikácie, mobilné telefóny) a tieto čísla nie sú v oficiálnej štatistike započítané.
V korporátnej marketingovej komunikácii je vhodné Twitter využiť najmä pre komunikáciu s kľúčovými slovami a priaznivcami. Twitter možno chápať ako rýchly informačný kanál, ktorým (často na rozdiel od e-mailu) môžete nenásilne svojich priaznivcov a zákazníkov informovať o nových produktoch a službách, prípadne o dianí vo vašej spoločnosti.
Význam Twitteru možno výrazne zvýšiť prepojením s ostatnými službami. Je vhodné ich prepojiť s Facebook stránkou, s firemným logom a pod. Každý nový príspevok na blogu potom automaticky zdieľať na Facebook stránku a Twitter. Rovnako ako na Facebooku je i na Twitteri kladený doraz na obsah.